четвъртък, 4 септември 2008 г.

Хексапод рисува с химикал




Мат Дентън от "Микромаджик Системс" е взел якия си хексапод робот и му е позволил да се позабавлява с химикала! Резултатите са изключително интересни.

"Използвайки B.F. Хексапод с допълнително прикрепен плаващ химикал, и чрез инструмент написах да конвертира DXF файловете в преведени команди за моя p.Brain контролер, бях сложил началото та ходещ CNC рутер! Защо - незнам .. просто ми се струва добра идея като за това време!

Аз все още трябва да добавя малка въртяща се глава и да тествам възможностите за рязане, но вие вече предполагам разбрахте замисъла на идеята ми. Резолюцията на работната площ е съвсем малка, някъде между 7 и 8 бита, с около 0.5 мм възможност за повторение, именно поради тази причина той никога няма да изготвя прецизни части!
Също така съм допълнил само правите линии в p.Brain, такаче инструмента конвертира арките и кръговете в сегменти.

Едно очевидно подобрение към резолюцията и възможността за повторение е да има налична работна повърхност (в нашият случай хартия), която не се мести наляво-надясно, в този видео материал единственото нещо, което придържа хартията на място са стъпалата на Хексапода. За да запазим рутера да не излезе извън предполагаемата му траектория на печат докато работи, планирам да прикрепя серво мотор към въртящата се глава, за да я завърта от хоризонтално към вертикално положение. Или може би тогава ще ми е хрумнала друга идея!! Ако наистина съм луд, бих могъл да опитам нещо от рода на 3D фреза.. тъй като технически погледнато Хексапода е 6 осна CNC машина.

Няма коментари:

------- ГЛАСУВАЙТЕ ЗА БЛОГА СЕГА -------